Centrum Komputerowe Politechniki Łódzkiej było jednostką pozawydziałową działającą w latach 1992-2019. Po decyzji JM Rektora o likwidacji, działania jej kontynuuje powołane w 2019 roku Uczelniane Centrum Informacyjne, które przejęło całość zasobów ludzkich i sprzętowych a także zobowiązań CK. Strona niniejsza ma charakter archiwalny.
Misja Centrum Komputerowego
- Partner władz w procesie informatyzacji Uczelni
- Zaufany usługodawca dla jednostek ze środowiska naukowo-badawczego regionu, świadczący usługi ICT wspierające ich działalność naukowo-badawczą, dydaktyczną i organizacyjną
- Współrealizator projektów budowy infrastruktury i udostępniania usług Społeczeństwa Informacyjnego w regionie
- Wykonawca prac badawczo-rozwojowych i inwestycji służących rozwojowi infrastruktury oraz kreowaniu nowoczesnych, wysokiej jakości usług ICT
- Miejsce pracy dla ludzi aktywnych, wspólnie tworzących warunki i osiągających sukces zawodowy i finansowy
Obszary aktywności
- Techniczne i informatyczne wspomaganie prac naukowobadawczych i procesu dydaktycznego Uczelni
- Techniczne i informatyczne wspomaganie procesu zarządzania Uczelnią
- Realizacja zadań powierzonych Politechnice Łódzkiej przez MNiSzW, usługi na rzecz łódzkiego środowiska naukowo-akademickiego – MSK LODMAN
- Udział w ogólnopolskich i regionalnych projektach badawczych współfinansowanych przez MNiSzW
- Usługi eksperckie w zakresie technologii i usług sieci komputerowych
- Współorganizacja lub udział w konferencjach, warsztatach i seminariach
Nauka i dydaktyka
- Budowa, eksploatacja i zarządzanie USK
- Szkolenia KNX/EiB (inteligentny budynek)
- Podłączanie sieci LAN do USK
- Jednolity System Poczty Elektronicznej
- Telefonia VoIP
- Multimedialna obsługa Uczelni, transmisje na żywo w sieci Internet i/lub relacje filmowe offline z tych, doradztwo w zakresie rozwiązań audio-video dla j.o. Uczelni (Centrum Multimedialne).
- Udostępnienie pracownikom naukowym Uczelni serwerów obliczeniowych wraz z oprogramowaniem narzędziowym i aplikacyjnym
- Udostępnienie zainteresowanym jednostkom oraz pracownikom Uczelni bezpiecznej przestrzeni dyskowej dostępnej w dedykowanej sieci SAN (Storage Area Network) za pośrednictwem USK
- Helpdesk
- Zbiorcze zakupy oprogramowania
Dyrekcja Centrum Komputerowego
- Mirosław Kopeć - dyrektor CK
- Andrzej Bednarek - zastępca dyrektora ds. informatyzacji uczelni
- Piotr Szefliński - zastępca dyrektora ds. technicznych