Warunki techniczne |
-
Informacje podstawowe.
-
„Komunikator internetowy” (zwany dalej Usługą) jest narzędziem do prowadzenia rozmów tekstowych oraz przesyłania plików i linków.
-
Dostawcą Usługi jest Uczelniane Centrum Informatyczne Politechniki Łódzkiej (zwane dalej UCI PŁ) .
-
UCI PŁ zastrzega sobie prawo modyfikacji funkcjonalności i regulaminu Usługi oraz rozbudowy o dodatkowe moduły
-
Użytkownikami Usługi są pracownicy PŁ posiadający aktywne konto w domenie „p.lodz.pl”.
-
UCI PŁ zastrzega sobie prawo rezerwacji domen edu.p.lodz.pl, guest.p.lodz.pl na poczet Usługi.
-
Uwierzytelnienie użytkownika odbywa się za pośrednictwem Centralnego Systemu Uwierzytelniania i Autoryzacji PŁ. Na potrzeby korzystania z Usługi nie jest zakładane żadne dodatkowe konto.
-
Usługa dostępna jest z obszaru całego świata.
-
-
Parametry usługi
-
UCI PŁ gwarantuje jakość Usługi w ramach Uczelnianej Sieci Szkieletowej (USS). Nie odpowiada za zakłócenia w komunikacji lub podłączaniu do Usługi w obrębie lokalnej sieci komputerowej (LAN). Za usuwanie tego rodzaju problemów odpowiedzialny jest lokalny administrator LAN.
-
UCI PŁ nie odpowiada za zakłócenia występujące poza Uczelnianą Siecią Komputerową (USK) . Powodem jest wpływ niezależnych od UCI PŁ czynników np. lokalni dostawcy usług internetowych, lokalny firewall, zasilanie, itp.
-
Usługa jest świadczona w oparciu o ustandaryzowany protokół XMPP, oraz dedykowane oprogramowanie serwerowe firm trzecich. UCI PŁ ma ograniczony wpływ na cechy implementacyjne wymienionego oprogramowania.
-
Usługa dostępna jest w trybie ciągłym.
-
UCI PŁ zastrzega sobie prawo do czasowych wyłączeń Usługi w ramach przerw serwisowych. Informacje o przerwach będą umieszczane na stronie internetowej Usługi.
-
W ramach Usługi, na serwerze przechowywane są tylko identyfikatory użytkowników oraz listy kontaktów zdefiniowanych przez użytkownika.
-
-
Wsparcie Usługi
-
Pytania i zgłoszenia błędów, związanych z działaniem Usługi, należy przekazywać poprzez Biuro Obsługi Klienta (BOK UCI PŁ). Tylko zgłoszenia przekazane tą drogą UCI PŁ zobowiązuje się obsłużyć.
-
UCI PŁ udostępnia informacje niezbędne do korzystania z Usługi, przy pomocy wskazanych programów klienckich. Nie zapewnia jednak dla tych programów wsparcia technicznego w pełnym zakresie.
-
UCI PŁ nie zapewnia wsparcia dla programów klienckich innych niż wskazane na stronie internetowej Usługi.
-
Instrukcje korzystania z Usługi, opisy rozwiązywania możliwych problemów oraz odpowiedzi na typowe pytania są dostępne na stronie internetowej Usługi.
-
-
Zasady świadczenia Usługi
-
UCI PŁ nie monitoruje treści prowadzonych rozmów.
-
UCI PŁ nie ponosi odpowiedzialności za treści rozmów oraz zawartość przesyłanych plików.
-
UCI PŁ nie prowadzi archiwizacji rozmów prowadzonych za pomocą Usługi. Nie jest również prowadzony dziennik nazw przesyłanych plików.
-
Archiwizacja rozmów może być prowadzona lokalnie przy pomocy oprogramowania lokalnego na komputerze użytkownika, z jego własnej inicjatywy, o ile taka funkcjonalność jest dostępna.
-
W ramach Usługi nie są narzucone ograniczenia co do rodzaju przesyłanych plików.
-
Maksymalna wielkość przesyłanego pliku zależy od systemu operacyjnego i platformy sprzętowej użytkownika oraz używanego programu klienckiego.
-
Zabrania się udostępniania plików:
-
będących przedmiotem praw autorskich, których dalsze rozpowszechnianie jest zabronione,
-
zawierających treści pornograficzne,
-
zawierających informacje zastrzeżone, poufne, tajne oraz ściśle tajne zgodnie z definicją ustawy o ochronie danych niejawnych,
-
zawierających dane osobowe.
-
Użytkownik Usługi jest zobowiązany do szczególnej ochrony swoich danych uwierzytelniających przed przejęciem przez osoby niepowołane.
-
UCI PŁ zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu użytkownika do Usługi, jeśli stwierdzi naruszenie zasad korzystania z niej.
-