- Jak usunąć listę "Kontakty e-mail"?
- Czy można przywrócić poprzedni wygląd panelu poczty?
- W którym miejscu mogę sprawdzić ile zajmuje moja skrzynka pocztowa?
- Jak mogę wylogować się z panelu poczty?
- Jak odświeżyć listę wiadomości?
- Nie odpowiada mi użyta czcionka w panelu poczty. Czy można ją zmienić?
- W jaki sposób mogę przeprowadzić zaawansowane szukanie wiadomości?
- Czy w panelu poczty można obsługiwać więcej niż jedno konto pocztowe?
- Czy zewnętrzne konta pocztowe automatycznie odświeżają listę wiadomości?
- Dlaczego logując się do poczty SPE pojawia się okno Centralny System Uwierzytelniania?
- Czy można ustawić zapamiętywanie hasła logowania do poczty w przeglądarce?
- Podczas logowania otwiera mi się okno z komunikatem HTTP Status 403 - Access id Denied
- Pod jakim adresem znajduje się panel logowania do poczty?
- Jaki adres ma teraz strona usługi poczty SPE?
- Dlaczego po ujednoliceniu adresów nie mogę zalogować się do poczty?
- Dlaczego czasem, podczas logowania do poczty lub po kliknięciu linku „Czytaj pocztę”, nie otwiera się strona logowania Centralnego Systemu Uwierzytelniania tylko strona Katalogu Aplikacji?
Jak usunąć listę "Kontakty e-mail"?




Czy można przywrócić poprzedni wygląd panelu poczty?
W którym miejscu mogę sprawdzić ile zajmuje moja skrzynka pocztowa?
Informacja o stanie wielkości skrzynki pocztowej znajduje się na głównym pasku strony w prawej jego części.
Wystarczy najechać myszką na pole z nazwą konta i chwilkę odczekać a informacja sama się wyświetli.
Jak mogę wylogować się z panelu poczty?
Aby wylogować się z panelu poczty należy rozwinąć menu które znajduje się po prawej stronie pola z nazwą konta.
A następnie z menu należy wybrać opcję "wyloguj się"
Jak odświeżyć listę wiadomości?
Aby odświeżyć listę wiadomości wystarczy kliknąć na znaczek .
Nie odpowiada mi użyta czcionka w panelu poczty. Czy można ją zmienić?
Tak, czcionkę, która użyta jest w widoku panelu poczty można zmienić. Zmiany dokonuje się z poziomu menu "Właściwości"
Dostępny zestaw wyboru czcionek jest bardzo okrojony i składa się z czterech opcji:
- Standardowe
- Nowoczesny
- Klasyczny
- Szeroki
Po wyborze zestawu czcionki należy kliknąć w pole "Zapisz" , a następnie zaakceptować komunikat
W jaki sposób mogę przeprowadzić zaawansowane szukanie wiadomości?
Aby skorzystać z opcji zaawansowanego wyszukiwania wiadomości należy kliknąć na lupę przy polu "Wyszukaj"
Czy w panelu poczty można obsługiwać więcej niż jedno konto pocztowe?
Tak, jest możliwość skonfigurowania w panelu poczty dodatkowego konta pocztowego. Szczegółowa instrukcja konfiguracji jest dostępna pod adresem http://ck.p.lodz.pl/strony/spe-instrukcje#konta_zewnetrzne
Czy zewnętrzne konta pocztowe automatycznie odświeżają listę wiadomości?
W panelu poczty, dla kont zewnętrzych, nie ma możliwosći automatycznego odświeżania listy wiadomości. Odświeżanie listy wiadomości odbywa się ręcznie, poprzez kliknięcie ikonki .
Ta funkcjonalność nie jest dostępna w aktualnej wersji oprogramowania, co potwierdzają producenci w dokumentacji dla użytkowników.

Dlaczego logując się do poczty SPE pojawia się okno Centralnego Systemu Uwierzytelniania?
Usługa poczty elektronicznej SPE, decyzją Władz Uczelni, została dołączona do mechanizmu wspólnego logowania do systemów informatycznych PŁ, w związku z tym logowanie do poczty odbywa się teraz poprzez usługę Centralnego Systemu Uwierzytelniania. Sukcesywnie tym mechanizmem logowania będą łączone pozostałe usługi informatyczne w PŁ (tj. WIKAMP, Portal pracowniczy, Webdziekanat, itp.).
Uwaga!
Po włączeniu wspólnego mechanizmu logowania, mogły pojawić się problemy z podłączeniem do usługi poczty SPE. Nie są to jednak problemy wynikające z błędnego działania usługi poczty, a są one wynikiem działania mechanizmu weryfikacji poprawnego logowania w Systemie Centralnego Uwierzytelaniania. Teraz to właśnie ten system sprawdza czy nasze konta są aktywne, czy wprowadzane hasło jest poprawne. To System Centralnego Uwierzytelniania stoi na straży bezpieczeństwa do systemów, a nie sam system poczty.
Czy można ustawić zapamiętywanie hasła logowania do poczty w przeglądarce?
W związku z używanym przy logowaniu do poczty Centralnym Systemem Uwierzytelniania, zapamiętywanie hasła nie jest możliwe. Jest to cecha ww. systemu uwierzytelniania, niezależna od samej poczty.
Systemy informatyczne w Politechnice Łódzkiej i związane z nimi usługi są sukcesywnie łączone logowaniem przez Centralny System Uwierzytelniania. Ma to na celu wprowadzenie jednego hasła do wszystkich systemów PŁ. Z uwagi na bezpieczeństwo tych systemów, w przeglądarkach hasło logowania nie będzie zapamiętywane. Hasła w przeglądarkach nie są przechowywane w bezpieczny sposób, co stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa systemów PŁ. Jest to szczególnie ważne w przypadku wspólnego logowania – zagrożenie dotyczy wielu systemów naraz.
Podczas logowania otwiera mi się okno z komunikatem HTTP Status 403 - Access is Denied

Dlaczego po ujednoliceniu adresów nie mogę zalogować się do poczty?
Jeżeli po wprowadzonych przez nas zmianach, które miały na celu ujednolicenie adresów logowania do systemu poczty elektronicznej macie Państwo problem z wyświetleniem strony lub Państwa przeglądarka (Firefox) nie rozpoznaje strony , wówczas należy wyczyścić w przeglądarce ciasteczka.
W przeglądarce Firefox ciasteczka czyści się z menu Narzędzia -> Opcje, na zakładce Prywatność jest treść "Można wyczyścić ostatnią historię lub usunąć pojedyncze ciasteczka" . Należy kliknąć
"usunąć pojedyncze ciasteczka" i w polu "Szukaj" wpisać adres poczta.p.lodz.pl lub poczta2011.p.lodz.pl w zależności z którego adresu logujecie się Państwo do poczty. Po wyszukaniu wpisów dla właściwych adresów należy kliknąć przycisk "Usuń ciasteczka".
Dlaczego czasem, podczas logowania do poczty lub po kliknięciu linku „Czytaj pocztę”, nie otwiera się strona logowania Centralnego Systemu Uwierzytelniania tylko strona Katalogu Aplikacji?
Taka sytuacja ma miejsce wówczas gdy nie zostanie wygaszona sesja otwarta przez aplikację. Może to mieć miejsce gdy:
1. jest otwarta sesja panelu poczty na innej zakładce
2. sesja nie została wygaszona a aplikacja jest już zamknięta w przeglądarce.
3. „usypiany” był komputer z otwartą sesją w przeglądarce i po ponownym otwarciu systemu próbujemy zalogować się do poczty.
Rozwiązaniem na to żeby ponownie poprawnie zalogować się do panelu poczty jest zamknięcie sesji. Można to zrobić, albo ze strony Katalogu Aplikacji , gdzie w górnym rogu strony widnieje „Logowanie/Wylogowanie”, wówczas należy się wylogować ze wszystkich otwartych aplikacji. Jeśli to nie pomoże to w kolejnym kroku powinno się wyczyścić ciasteczka przeglądarki.